20090127

Zippo Katliamı





Alışığız hemen her aksiyon filminde biryerlerin yakılıp yıkılmasına.

Ev uçurursun, araba uçurursun marka marka. Dök benzini, git 100 metre ilerden tutuştur zaten ondan kolay birşey yok. Nerde tutuşturulacak bi benzin var bil ki Zippo yetişecek imdada.

Sahne zaten fiks. Esas çocuk yakar zippoyu. Atar benzine döner arkasını gider. Slow motion'da.

Rüzgara falan dayanıyor, yere atınca sönmüyor diye o kadar da ızdırap çektirilmez ki bi çakmağa canım.

İlla benzin tutuşturacaksan alırsın eline kibriti çömelirsin. Şöyle benzinden mümkün olduğunca uzakta kalarak kolunu uzatır tutuşturursun benzini. Sonra da yandım anam diye koşup kaçarsın arabalar patlamadan.

Ama böyle yapınca artistiği kalmıyor di mi işin? Patlayan milyon dolarlık arabalara, evlere atlara acımıyorum da boşu boşuna harcanan 50 dolarlık zippolara acıyorum ben.
Bu yine onurlu bir son zippo için. Hani sırf bu iş için kullanılsa bi havası olur yine.

Bi de milletin elinde maymun oluyor garibim. Masada zippo gören evirip çevirmeye başlıyor. Sağda solda gördüğü artistik zippo yakma tekniklerini uygulamaya çalışıp zippoyu yere düşürüyor falan.
İlk bahsettiğim zippo türüne aksiyonların adamı James bond desek bu elden ele gezen zippo tipi de yeşilçamda sürekli dayak yiyen gariban figüran gibi işte.

Şeref mesela. Evirir çevirir poposundan alev çıkarır çakmağın. Ben hayatta denemedim. Denemem de.

Şahsen kullandığım bi zippoyla yaptığım en artistik hareket elimde sadece boş sigara paketinin olduğunu sanarak gecenin üçünde sigara paketiyle zippoyu beşinci kattan aşağı atmamla gerçekleşmişti. Havada kaç takla atmıştır kim bilir. Sonra da gidip almıştım paşa paşa.

Ha bi de aynı zippo arkadaşımın arabasında unutulduktan bir saat sonra araba içindekilerle birlikte 10 metreden falan burun üstü çakılmıştı Eymir manzarasına karşı. O da baya heyecan verici bir durum olmuştur muhtemelen.

Zippo gitti ya benim içim yanıyor. "Geçmiş olsun, zippomu gördün mü peki?" diye de soramıyorum adama. Arabası pert olmuş sorsam beni de pert eder. Bi ay sonra falan kaportacıdan çıkmıştı benim çakmak da nası sevinmiştim.

Çıktığı gece de zodiac'ta kaybetmiştim.

Ne bahtsız çakmakmış.

1 yorum:

silgi dedi ki...

benim zippo'yla yaptığım tek numara tıktık diye bir yere vurup, sonra yumurta kırar gibi kapağını açmak. böyle yazınca da iğrenç oldu. ama gençler etkileniyor.