20090110

Recep İvedik

Bu filmin yenisi geliyormuş ya şubatta mı ne. Kabus gibi.

İlk filmin toplam 20 dakikasını falan izledim. O da o an bulunduğum ortamdan dışarı çıkamadığım ve izlememek için aklıma gelen tek çözüm olan gözlerimi kapayıp "duymuyorum kii duymuyorum kii" diye bağırma fikrini pek mantıklı bulmadığım içindi. Bi nevi mecburiyettendi yani. Şöyle de bi yorumum vardır filmle ilgili. Zamanın ötesinde.

Hiç bir şey beğenmeyen sinema eleştirmenleri gibi yaklaşmıyorum tabi ki olaya. Kötü filmlerin de izlenmesi taraftarıyım ben. Söz konusu film için de "Çok küfür ediyormuuuş" gibi bi sebep bulmadım izlememek için.

Şahan Gökbakar insanına güldüğümü hatırlamıyorum hiç. Taa ilk piyasaya çıktığı zamanlar yarı-ulusal bir kanalda yaptığı adını hatırlayamadığım programından beri gülmedim. Nitekim bi saygım vardı adama. Eğitimli oluşundan ya da Ankara'da okumuş oluşundandır belki de.

Ama kendisi hep "Küçük Levent Kırca" oldu benim gözümde ki Levent Kırca'ya da bir kez bile güldüğümü hatırlamam. Sanırım tipleme yaparak, sloganımsı geyikler bularak insanları güldürmeye çalışan sanatçılardan hoşlanmıyorum. (Örnek: Recep ivedik tiplemesi işte ötesi mi var. Bir de mesela Oya Başar'ın Levent Kırca'ya söylediği "Ne Koydun lan kafana" repliğini hala duyarım sağda solda, midem bulanır)

Hani güldüreceksen zekice yapmalısın bunu. Kimsenin yakalayamadığı biyerden yakalamalısın olayı ki farkın ortaya çıksın. (Ben böyleyim mesela, ahah)

Neyse işte. Recep İvedik'in gösterime girmesinin üzerinden sanırım bir yıldan fazla zaman geçmiş ve çevrede bıraktığı etki daha yeni yeni azalmaya başlamışken ikincisinin yolda olduğunu bilmek cidden iç sıkıcı bi durum.

Düşünüyorum, 1 ay sonra birisi "Bıttırıbıt mı? zzzzt erenköy" kalitesinde bi espri yapacak mesela bana. Ben anlamaz gözlerle suratına bakınca açıklayacak "Recep ivedikte böyle diyordu ya". Sen izledin diye ben de izlemek zorundayım sanki di mi? Hayır bi de baksan son bir yıl içinde izlediği tek film odur muhtemelen. (O değil de ben de çok seyrek gidiyorum bu aralar sinemaya. Üzücü.)

Filmde geçen ve sadece geçtiği yerde kalması gereken bu espriler 1 yıl kadar ortada gezinecek yine. Ben yine filmi izlemeyeceğim. Yine işkence gibi gelecek bu diyaloglar.

Yoksa bu kez izlesem mi filmi. En azından dışarda millet geyiğini yaparken çok yabancı gelmez bana.

Recep İvedik'in Turkcell reklamlarında boy göstermesinden bahsetmek bile istemiyorum. Vodofone yapsın, Avea yapsın ama sen yapma be Turkcell.

Hiç yorum yok: