20101109

Uyarı Levhası

Sigara paketlerinin üzerine görsel koyma zorunluluğu zımbırtısı geçen Mayıs ayında mı ne gelmişti. Bu uygulamanın sigara içmeyenlerin sigaraya özenmemesini sağlamak konusundaki başarısını bilmem de, sigara severleri sigaradan soğutmak konusunda bir başarısı olmayacağını düşünüyordum. Hiç görmek istemezsem paketi çevirip o görselin olmadığı kısımla yüzleşiyordum ben şahsen.

Ta ki bir ka. ay önce aldığım paketin arkasını çevirdiğimde adeta kendimi görene kadar. Aşağıdaki adam, resmen bana benziyor. Hadi tamam, benim daha az yakışıklı halime. Ama sigara sebebiyle o duruma düşsem ben de öyle sığır gibi görünürdüm muhtemelen. (Yine de favori/sakal kombinasyonum o şekilde olmazdı.) Görseli gösterdiğim bir kaç kişi de bana benzediği yönünde fikir belirtince ben bi irkildim tabi. "Bu ulvi bi işaret mi yoksa lan?" falan diye düşündüm.

Ve artık şartlanma mıdır, cidden bir işaret midir nedir, o günden beri aldığım sigaraların paketlerinin yarısından fazlasında o görsel bulunuyor.

Ben de sigara işaret ve işaretçilerine uymamakta direniyorum bir yandan.


Hiç yorum yok: