20101115

Sapak

Genelde yapmadığım bir şeye, içini dökme yerine döndü blog ya bugün de öyle oluversin.

Cumartesi öğleden sonra çıktık Erman'la yola, bayram tatilini ailelerimizim yanında geçirebilelim diye.

Yolda bizimki acıktı. Otobanda, Antalya-Bilecik sapağından daha sapmadan -ki otobanı genelde Ankara'ya gitmek içln kullandığımdan olsa gerek, ben nerdeyse her defasında kaçırırım o sapağı- mola verdik bir yerde.

Mevcut seçenekler içinde en çabuk servis edilecek olanın börek olduğuna karar verip birer tane sipariş verdik tatil trafiği yüzünden ana baba gününe dönmüş mekanda.

Bir taraftan da yolda haberini aldığımız intihar girişimiyle llgili bilgi edinmek için sözlüğe girmiş okuyordum. Özellikle sözlükten takip etmek istedim çünkü olayın glrişimcisi de bir sözlük yazarıydı.

Derken gözüm çarpaz masamızda yalnız oturan bir kadına takıldı. Önce yalnız yemek yiyor oluşu çekti dikkatimi. Tüm mekana özellikle baktım, bir kişinin yemek yediği tek bir masa bile yoktu onun masası dışında. Sonra tek eliyle yemek yiyor oluşu dikkatimi çekti.

Sonra irkildim.

Dlğer kolu yoktu kadının. O yüzden tek kolunu kullanıyordu yerken. Kendi halinde, haline fazlaca alışmış görünürken. Yaşını kestiremedim kafasındakl bandana yüzünden ama sanmıyorum otuzunu geçtiğini.

Göz göze gelme ihtimalimizden korkup sadece ara ara bakabildim kadına. Baktım çünkü bir arkadaşı ya da akrabası gelecek mi yanına onu merak ediyordum. Yalnız seyahat ediyor olma ihtimali lçlmi daha da burkuyordu çünkü.

Oturmaya devam ettiğimiz 25 dakika boyunca kimse gelmedi yanına.

Aklım başka bir başlığa gitti sözlükteki. Çok daraldığım zamanlar açıp okuduğum, sonra da kendime kızdığım "hayata dair iç burkan detaylar" başlığına. Oradaki bazı maddeler çok güzel hatırlatır bana ottan boktan şeylere nasıl kafa yorduğumuzu.

Yazmak geldi bu durumu içimden, ama yazamadım oraya. Ama yine kızdım kendime. İşimle gücümle ilgili gelecek planlarımı fazlaca kafama taktığım için; trafikte/işte/özel hayatımda biriyle tartıştıktan sonra bazen gereğinden fazla düşündüğüm için; sigara içtiğim için; ölüme, ya da daha kötüsü, sakat kalmaya bu kadar yakınken görece cidden küçük şeyler için içimi sıktığım için kendime kızdım.

Kalktık sonra. Ben böreğimi bitiremedim.

Hiç yorum yok: