20090216

Yol Tarifi

Birisinin bana yol tarif etmesi hiç hoşuma gitmiyor ama ne yazık ki bu durum sıklıkla başıma geliyor.

Ben zaten bildiğim yolda bile kaptırıp gitmeye meyleden bi insanım. Böyle yol dümdüz devam ederken hiç dikkat etmem, bilsem de kaçırırım bazen dönmem gereken yerleri. Bir de giderken sağa sola dikkat etme alışkanlığım yok. Sanırım Ankara'dan geliyor bu dikkat etmeme alışkanlığı. Orda dikkat etmeye pek gerek kalmaz, çoğu yeri zaten bilirsin.

Ama burda önünden 5 kez geçtiğim halde nerde olduğunu kestiremediğim çok yer var. Ya da önünden 5 kez geçtiğim halde orda olduğunu farketmediğim çok yer var diyelim. Geyşa'yı (GPS Cihazım) edinmemin sebebi de bu zaten.

Her ortamda da dile getiriyorum bu durumu. Hele bana yol tarif etmesi muhtemel biriyse birkaç kez dile getiriyorum ki benden ümidi kessin, yol tarif etmeye falan uğraşmasın.

Ama birisi bana yol tarif edecekse ben bilmiyorum dedikçe başlıyor uzun uzun anlatmaya. Diyorum sen bana cadde ve sokak adı ver. Versin ki Geyşa'ya yazayım, şak diye çıksın. İnatla "yok ama çok kolay" diyorlar. Geyşa'ya net bilgi verince daha kolay olacağına kimseyi inandıramadım şimdiye kadar.

"Nispetiye caddesinde D&R var ya onu geç", "Minibüs Caddesi'nden yukarı doğru çıkarken..." diye başlıyorlar direk. Ya minibüs caddesinin yukarısı hangi taraf oluyor ondan emin değilim ben. Minibüs caddesinin o hep kullandığım cadde olduğunu bile yenilerde öğrenmişim zaten.

-Göztepe benzinliği biliyorsun di mi?
-Hayır
-Bak ona gelmeden hemen önce de Zara var?
-Bilmiyorum ki...

üçüncü bilmiyorumdan sonra baktım muhabbet aynen devam ediyor, biliyorum demeye başlıyorum bilmediğim yerlere bile.
Karşı taraf adresi tarif edip rahatlıyor. Ben o arada "nolur nolmaz sen sokak ismi de ver" diyorum. Karşımdaki adres tarifi vermekten yeterince haz aldıysa sokak adını söylüyor lütfedip. İşim kolaylaşıyor o zaman.
Bazısı onu bile söylemiyor. "Yok sen şuraya (o biliyorum dediğim ama bilmediğim yerlerden biri) geldikten sonra ararsın ordan tekrar tarif ederim" falan diyor. İçimden "Eh, bekler durursun" diyip çıkıyorum ben de yola napayım.

Bizim insanımızda mı büyük bir yol tarif etme aşkı var, yoksa bende mi bi ranger tipi var da insanlar bilmediğimi söylediğim halde yolu bulabileceğimi düşünüyor anlamadım.

7 yorum:

pdd dedi ki...

ah canım yaa (: bu araba, yol, dikkatsizlik filan değil de daha genel bi navigasyon sorunu bence. "rexx in ordayım - tamam sokağa gir işte - hangi sokağa - e rexxin sokağına - yani hangisi" gibi şu an tam hatırlayamadığım ama konsepti bu olan konuşmayı hatırlatırım (: bitanesin. muk. $ ushdf.

Buro dedi ki...

orda haklı oldugum konusunda anlaştığımızı sanıyordum:)

figment dedi ki...

ranger elf mi? taytı var mı :)

Buro dedi ki...

figment; yazarken aklımdan geçmişti de grup üyelerinden birinin okuyacağını tahmin etmemiştim.
Yeşil hem de:)

Zenciörgüsu dedi ki...

Başka yazı yaz..Sıkıldım bunu görmekten:/
bi'de alttaki kelime doğrulama kutucuğundaki kelime boring!!Tırsarım ben böyle çakışmalardan...Birileri bana bir işaret gönderiyo olmalı..Kargalarrrrrr...

Kaldır o'lm şu kelime doğrulamayı,sürekli sınanmak istemiyorum...

pudra dedi ki...

yeni geldiğim bir şehirde saniyesinde yol sorulan bir insanım.bazen insanlara eşlik bile ediyorum çünkü iğrenç yol tarif ederim.haricinde akılsız ve dikkatsiz başın cezasını ayaklar çeker kontenjanından yol bulma becerim var

pudra dedi ki...

bu arada geçen gün yol sormayı geçtiler yol parası sordular.bir ileri aşama ne olur bilemiyorum.