20090226

Hamsi

Karadenizlilerin herşeye hamsiyi karıştırma huyları bana baygınlık veriyor. Şimdi bir kanalın ana haber bülteninde "Karadeniz Günü" gibi bir organizasyondan görüntüler var. Hamsi döner yapmış adamlar. Hadi neyse kabullenilebilir birşey bu.

Bu yetmemiş, hamsili tart, hamsili baklava, hamsili ayva tatlısı falan yapmış sevgili karadenizliler. Böyle "Hamsili x" yemeklerini daha önce de duymuştum zaten.

"Hamsi her yiyeceğe adapte edilebilir" gibi bir inatları var sanırım sevgili karadenizlilerin.
E hamsiyi alakalı alakasız herşeyin içine koyabilirsin tabi, adı da "hamsili x" olur. Marifet değil ki bu.

Burda marifet olan sırf kendileri yaptıkları için kendilerini hamsili baklavanın lezzetli olduğuna inandırmaları sanırım.

Afyonlu olarak her yemeğe sucuk koymam gibi birşey sanırım bu.


Sucuk suşisi yaptım, yer misin?

3 yorum:

Zenciörgüsu dedi ki...

Yazar bu yazısında,daha öz bir yaklaşımla şunu demek istemiş:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=bokunu+cikarmak



ps:kelime doğrulamadan tiksiniyorum :/

Buro dedi ki...

hıh aynen öyle.

Kelime doğrulama da olaya bir gizem katıyor bence.

Zenciörgüsu dedi ki...

Sürekli sınanıyorum :s