20090215

Hırka Nasıl Yıkanır

Baktım böyle olmayacak, Yeşim ve İpek'in köpeği daphne'nin üzerimde yuvarlanması sonucu kıl yumağı haline dönen hırkamı yıkamaya karar verdim. Ki kendisi en sevdiğim hırkalarımdan biri.

Yalnız bende yün yıkamak konusunda resmen fobi var. En son üniversitede en sevdiğim kazağımın üzerine kahve döküldüğünde onu yıkamaya çalışmıştım. Sonuç feciydi. Makineden çıkan kazak giydiğimde kendimi body buildingci gibi hissetmemi sağlayacak kadar küçülmüştü.

O zamandan beri feci tırsarım yün birşey yıkamaktan.

Bi de şey geldi şimdi aklıma. Koyunu sıcak suda yıkasak mesela. Çeker mi ki? Koyunu yıkıyorsun, kuzu oluyor böyle daha sevimli falan. Fantastik olur aslında. tersine bi evrim gibi bi bakıma. Ya da ne bileyim klonlamada yeni çağ. Klonlama da degil aslında. convert etme diyelim. Koyunu kuzuya convert ettik.

Neyse. Sabah evde pc'yi ve msn'i açık bırakıp kişisel iletime de "hırka nasıl yıkanır" diye yazmıştım. döndüğümde yardımsever arkadaşlarımdan birsürü mesaj gelmiş. Ama ben öyle bi hissiyata kapıldım ki, sanki mesaj yazanların çoğu "sen hiç yıkama daha iyi" demek istemiş gibi. not etmeye üşenmediğim mesajların bi kısmı şöyle mesela.

M:çamaşır makinesine atarsın yıkanır hımmm
(Bunu bilemeyecek kadar salak mısın)

Ö1: Günaydın Kolay gelsin
(Daha çok uğraşırsın)

P: Pıst
(?!)

Y: Nası Yani
(Hırka yıkanan birşey mi?)

E: Öğrenebildin mi
(sabahtan beri bakıyorum aynı ileti, hala öğrenemedin mi?)

S: Yün Mü hırka
(Hırka yıkamaya bilimsel yaklaşım 1: cinsiyet tespiti)

A: ne hırkası bu
A: yunmu merserızemı ne
(Hırka yıkamaya bilimsel yaklaşım 2: çoktan seçmeli cinsiyet tespiti)

B: camasır makinesine konulur,yumos da eklenerek kapagı kapanır ortalama yarım saat sonra kapak acılır ve kurutulmak için çamaşırlığa asılır. kuruyunca ütülenir,giyime hazırdır.
B:
bişey yazdık!
(çok sistematik yazarım, bilgisayar mühendisi falan olmalıymışım. Ayrıca asabiyim ilgilen benimle)

Ö: getir ben yıkarım
(Uğraştırma beni getir)

Sonuçta hırkayı yıkamamamın daha bi hayırlı olacağını düşündüm. Dursun böyle şimdilik.

Bu arada en son bir postuma soru cümlesi şeklinde başlık attığımda onlarca gerizekalı o postu ödev olarak kullanmayı denemişti. Bunda da aynı şeyi yapmayın olur mu?

Hiç yorum yok: