20090610

Ailemizin temizleyicisi olarak şampuan

Şampuanın ana işlevi olan saçları temizlemenin yanı sıra, -teoride de olsa- kepeği önleme, saçlara ışıltılı bir görünüm verme, erkekleri peşinde köpek etme ve her güzellik yarışmasında bir de şampuan güzeli seçtirme gibi bilinen yan görevlerinin dışında çok farklı alanlarda kullanılabileceğini geçenlerde keşfettim.

Bu keşifler şampuana olan saygımı bir kat daha arttırdı ki aslında kendime olan saygımı arttırması gerekir bence, yeni şeyler keşfettim sonuçta kendi çapımda.

Bundan bir kaç ay önce evde sıvı sabunun bittiğini farkettiğimde "ikisi de sıvı" mantığıyla ellerimi şampuanla yıkamaya karar vermiştim. Bunda çok da bi numara yok aslında, bir çok kişi yapmıştır bunu muhtemelen. Burda önemli olan "ikisi de sıvı" mantığını bulaşık deterjanı ya da çamaşır yumuşatıcısı için kurmamış olmamdır bence.

Bir süre sonra mutfağı viledalamam gerektiğinde buna uygun bir deterjan olmadığını farketmemle yardımsever dostum şampuanın yardımıma koşması bir oldu. (Evimizde şampuan harici bir temizleyici madde olmadığını düşünürseniz size kızamam. Ama cidden öyle değil, banyodaki dolabı bir görseniz, acayip acayip temizleyici maddeler var birsürü).

Neyse, ya şampuanın doğasından ya da şampuan/su oranında şampuanı biraz fazla tuttuğumdan, şampuanın yardımı bu konuda çok işime yaramadı. Yerler böyle bi mat oldu, parlamadılar bi türlü.

Bir de çamaşır yıkayacakken renkli deterjanının bittiğini farketme durumum var. Onda da aklıma ilk gelen şey tabii ki şampuan oldu. Ama cesaret edemeyip annemi aradım, "anne? şampuan?" diye. olur olm niye olmasın cevabının üstüne çamaşırlarımı şampuanla yıkadım bir güzel. Sonuç fena sayılmazdı, ama çok kirli çamaşırlarda verim alınamayacağı kanısına vardım.

En son geçen ay falandı sanırım, bulaşık makinesini çalıştırmadan önce deterjanın bittiğini farkettik. Erman benimle göz göze gelince "Hayır, şampuan olmaz" dedi.

Merak etmeyin, onu denemedik.

5 yorum:

Zenciörgüsu dedi ki...

Bulaşık deterjanıyla çamaşır yıkamışlığım vardı benim de bir kere aynı sebepten...Kİr sökücü etkisini görmek beni memnun etsede fazla köpürüp iki kere durulama yapma gereği can sıkıcı olmuştu...

dyq dedi ki...

evet; şampuanı sabun olarak kullanmışlığım, diş macunu yemişliğim yok değil.

Buro dedi ki...

NoSTATIC; sampuanı da az koymak gerekiyor yine köpürme riski sebebiyle. Bulaşık deterjanı da iyi fikir aslında, ama renklileri hırpalayabilir sanki biraz. Colormatik bulaşık deterjanı yapmalılar bence.

dyq; sen yazınca dusundum. Emin degilim ama dis macunu yerine sampuan kullanmayı da aklımdan geçirmiştim sanırım. Hatta kullanmış mıydım ki?

pudra dedi ki...

sinsi sinsi ben de yapıyorum bunu.ama şöyle mesela banyo yıkanacak diyelim ve ben deterjana erişmeye üşeniyorum direk şampuana yelteniyorum

Adsız dedi ki...

detarjan ile el yıkama, cam sil ve sabun kalıpları ile çamaşır yıkama, traş köpüğünü sabun olarak kullanma, çamaşır makinesine traş köpüğü ve kolanyası ekleme gibi maceralarım olmuştu sakın cam sili denemeyin iğrenç oluyor...