20110531

Tanışmaya 2-0 yenik başlamak.

Klişeler ve genellemeler genel manada bazen fazlasıyla sıkıcı oluyorlar sahiden.

Şimdi, birazdan doğumgünü yaşayacak bir insan olarak, haliyle ikizler burcu erkeğiyim ben. Söz konusu burcun şöhreti de dünya çapında hepinizin malumu olduğu üzere. Kaldı ki ben kendimi ikizler erkeği gibi hissetmiyorum son 4-5 yıldır. Ama gel de bunu karşındakine anlat.

Biriyle tanışırsın mesela, illa ki bir yerden sonra doğum tarihine, burcuna falan gelir laf. Arkadaşım, anlamıyorum, kadınlar her burcun tarih aralığını mı ezbere bilir, yoksa sadece bizimkini mi, ama doğum günümü söylediğimde "Aaa sen ikizlersiiiiin" tepkisini çeşitli şekillerde vermeyen bir kadın tanımadım sanırım şimdiye kadar. Tanımışsam da ikizler kadınıdır kesin ki korktuğum tek burç kadınıdır. Ya da kadın burcudur. Ya da burçlu kadındır... Amaan.

Diyorum ya, ikizler olmak tanışma evresinde direk önyargı oluşturuyor insanda. Dönüp arkasını kaçanı bilirim. İstediğin kadar anlat sen, ikizlerim ama şöyleyim falan diye. Dinlemez, kaçar en rasyonalist olanı bile.

Oldu mu sana 1-0

Hayatta son dakikaya kadar her şey değişebilir diyip 1-0 olayını önemsemedik diyelim. Dedikten sonra da umalım ki olay abi/abla, kardeş muhabbetine gelmesin.

Nitekim ben ailemin tek çocuğuyum. En azından ailecek öyle biliyoruz biz. İnsanların burcumu öğrendiğinde verdiği tepki gibi aynı, tek çocuk olduğumu öğrendiğinde "tek çocuk olanlar şımarık oluuuuğğr" tepkisini vermeyen insanı da çok az tanıdım ben.

Lan sepet, sen "oluuuğr" diye ağzını yaydıra yaydıra tepki verirken şımarık değilsin de, ben tek çocuk olduğumu efendi efendi söylerken mi şımarığım? İstersen 12 çocuklu ailenin en büyüğü ol, yine şımarıksın işte.

Ama yine de, al sana 2-0

Burç olayını falan geçtim de, asıl problem tek çocuk olmak galiba. Tanımaya çalıştığın kadın senden ister arkadaşlarına, ister ailesine bahsediyor olsun, tek çocuk olduğunun bahsi geçtiğinde illa ki "ama tek çocuk şımarık olur" tepkisi geliyor çünkü dinleyenden, tecrübeyle sabit.

Sonra sen istediğin kadar anlatmaya çalış (ya da gerçek bir ikizler ol, çalışma mesela) tek çocuk olduğunu ama yetiştirilme tarzın sebebiyle görece olgun olduğunu falan. Kimse inanmaz.


Geçenlerde de bir yazmıştım. O kadar önyargının hakkını verebilsem bari şu hayatta da, beklentileri karşılasam en azından.

6 yorum:

pudra dedi ki...

tek çocuk şımarık olmaz.yalnız olur.

Buro dedi ki...

"O zaman 3-0 yenik. Hükmen." Diyesim geldi ama yok tabi öyle bir şey.

bellatrix dedi ki...

aman be kardeşin mi var, derdin var. hele de küçük kardeşse!

nesi varmış ikizlerin, herkes biliyor da bi ben bilmiyorum galiba. sadece koç kadar şahane bi burç olmadığını duydum, o kadar :)

Buro dedi ki...

kim kadar şahanedir bilmem, ama bence de şahanedir: p ama bak mesela, sözlükte bile demediklerini bıramamışlar.

bellatrix dedi ki...

sözlüğe baktım ve şöyle düşünüyorum; bunların tümü çok yakın arkadaşlar ve aralarından birine şerrrefsizlik yapan bir ikizler burcu erkeğini yermeye çalışmışlar :)

Buro dedi ki...

Aynen, bence de öyle bir kurmaca var : p