20110518

301 Kd

Bir erkeğin hayatı boyunca uzak ara en mutlu olduğu zamanlardan biri de kesinlikle askerliğinin bittiği o andır bence. Ne bileyim buna ek olarak evlendiğin gün olur belki, belki çocuğunun doğduğu gün falan.

Adam, belli bir yaşa gelmiş; altı, oniki ya da onsekiz ay boyunca günün 24 saatini hemcinsleriyle beraber geçirmiş, üstelik emir altında. Şanslıysa haftada bir çarşı iznine çıkabilmiş işte, her izinde ortalama sekiz saat. Evinden uzak, sevdiklerinden uzak. Bi taraftan da unutulmaz anılar yaşar, belki hayat boyu görüşeceğin insanlar tanırsın askerde, o da güzel tarafı.

Daha önce de yazmıştım ben baya şanslıydım bu konuda. Ankara'da yapmıştım askerliğimi altı ay boyunca. Bi taraftan çok güzeldi evimin olduğu, arkadaşlarımın dakika başı ziyarete gelebilecekleri bir şehirde askerlik yapmak. Bi taraftan da zordu, gece şehrin ışıklarını görürken aslında o ışıklardan çok uzak olmak.

Neyse işte, terhis vakti geldiğinde o kadar mutlusundur ki, dertlerinin hiç biri umrunda olmaz kısa bir süre boyunca da olsa. Askerdeyken sevgilin terketmiş olabilir, sevdiklerinden biri hasta olabilir, iş bulma ümidin olmayabilir, ama hiç biri koymaz bunların. Öyle yerindedir ki keyfin. Gerçi benim bi derdim yoktu terhis olurken ama derdim olsa da o an unutur giderdim eminim.

Diğer kısa dönem arkadaşlarımdan dört gün geç terhis olmuştum ben izin aldığım için. Cumartesi sabahıydı, 21 Mayıs. Yüzden fazla insan uğurlamıştı hatta beni. O güzeldi, evime ulaşacaktım 20 dakikada, o daha güzeldi.

Şimdi düşündüm, altı yıl olmak üzere o gün geçeli. Yarın da türünün ender örneklerinden bir arkadaş yaşayacak aynı mutluluğu, gidip mutluluğuna ortak olacağız biz de. Birliğine teslim edemedim, askerdeyken ziyaretine gitmedim, bari en mutlu anlarından birinde orada olayım.

Fedakarlığım da büyük ha, çünkü bir erkeğin en tehlikeli olduğu anlardan biri de askerlik anılarını anlatmaya başladığı andır. Anlatmaya başlayan kim olursa olsun kaçarım ortamdan. Şimdi bizimki zaten sever her konuda kitlemeyi, yol boyunca ne askerlik anıları anlatacak tahmin edemiyorum.

Hiç yorum yok: