20081227

Canım Vs. Tatlım

Karşındaki insana hitap ediş şeklin genelde onunla olan samimiyetine göre şekillenir, samimiyet arttıkça hitaplar da değişir ya.

Gümrük işlemlerimizi yürüten firmada görüştüğüm arkadaşlarımın ilk tanıştığımız zamanlar bana hitap şekillerini hatırlıyorum. "Buro Bey" şeklindeydi. Geçen zaman ve benim güven telkin edici kişiliğim sebebiyle zamanla "Buro" oluverdi. Son zamanlarda hitaplarında "Unutkan", "Komik" gibi kelimeler kullanmaya başladılar ki sanırım iyice suyu çıktı olayın.

"Canım" diyorsam birine onu kendime bir şekilde yakın hissettiğim, onunla bir şeyler konuşabileceğime inandığım içindir. Ama "tatlım" kelimesinin daha ileri samimiyet derecesi gösteren bir ifade olduğunu düşünürüm. Herkese karşı kullanılacak bir kelime değildir. Bi hatuna tatlım desem "ayy bana yazıyooo" diye düşünecekmiş gibi gelir mesela. (Bana tatlım dediklerinde tabi ki öyle düşünmem, fesat mıyım ben) Sanki böyle daha yavşak daha yılışık bir ifade gibi. Karşındakini gözünde bir tatlı olarak görüyormuşsun da onu yemek istiyormuşsun gibi falan.

En azından bu yazıyı yazmaya karar verene kadar böyle düşünüyordum. Ama şimdi bakıyorum, canım dururken tatlım ne ki. Canın yani, adı üzerinde. Ne kadar dil alışkanlığıyla kullanılsa da daha çok şey ifade ediyor tatlım kelimesine göre. Tatlı nedir, alt tarafı brownie falan. Alır marketten yersin biter. Ne bileyim brownie kesmezse gider Hacıbaba'dan baklava alırsın, en kalitelisinin kilosu 30-40 lira falandır herhalde.

Kafam karıştı, bağlayamadım sonucu. Kısacası canım daha önemli bir hitap şekli olmalı bence.

Hiç yorum yok: