20091219

Bir entelektüelite göstergesi olarak üç nokta yanyana

Bir asker arkadaşım var, yazar kendisi. Kitabını hala bitirememiş olsam da yazdıklarını ve yaptıklarını takdir ettiğim bir insan. Belli bir kitle de var haliyle onu takip eden.

Neyse işte, facebook'ta her "status" değiştirdiğinde, her yeni not eklediğinde çeşitli yorumlar geliyor söz konusu kitlenin bir kısmından.

Yorumları pek okumuyorum da, hep gözüme takılıyor. Üç yorumdan iki tanesi falan "..." ile bitiyor.

Bir örnek not;

İstanbul senin için neyi ifade ediyor?

- Özgürlük...
- Mahkumiyet...
- İstabul başımın belası sevgilim...


Eee?

Genel olarak insanlar cümlelerinin sonuna "..." koyunca cümleye edebi bir değer, bir gizem kattıklarını falan düşünüyor sanırım.

Ya da "üstadım, bu konu üzerinde saatlerce tartışabilirim ama şimdilik şu iki kelimeyle idare ediver, çok meşgulüm" demek istiyorlar.

Ama o kadar sık kullanıyorlar ki, tren rayı niyetine üç nokta yan yana kullanılabilseydi şu boşa kullanılan üç noktalarla yurdun dört bir tarafını demiryolu ağlarıyla örebilirdik resmen.

Bense illet olurum bu noktalama işaretinin sürekli kullanımına.
Özellikle bir dönem yardıra yardıra yazardım, varsan baksan sayılıdır bu işarete başvurduğum.


Bi de bana neyse.

Entelektüelite kelimesini de ben mi uydurdum emin olamadım bi an.

3 yorum:

ipek dedi ki...

"kelimeler o kadar kifayetsiz ki" manasında olsa gerek. bloga yeniden döndüm, ilk seni okudum.merhaba yeniden.

üç nokta koyarmışım şimdi

Buro dedi ki...

Hoşgeldin, iyi yaptın.

"Ben kelimeler o kadar kifayetsiz ki" den ziyade "çapım bu kadar" gibisinden bir anlam çıkarıyorum söz konusu noktalama işaret yerinde kullanılmadığı zamanlar: )

happy owl ironic dedi ki...

Yorumların başında yorumu atan kişinin nick i dedi ki . . . daki üç nokta da garip bence zaten altta ne dediği yazıyor! bu üç noktayı nereye koysan gidiyo gibi. gidiyo derken yerinde durmuyo gidiyo (;>