20091002

Global İfşa

İnsanların o an düşündüğü/yaptığı şeyleri çevresindeki insanlarla paylaşması giderek daha kolay hale geliyor ki bu da tahmin edebileceğiniz üzere internet vasıtasıyla gerçekleşiyor.

Facebook çıktı önce, bağrımıza bastık.

Orda anlık şeyler biraz daha geri planda kaldığı için twitter çıktı sonra.

Sonra kimin farklı birçok sitede kendini nasıl ifşa ettiğini takip etmek kolay olsun diye friendfeed falan çıktı. Bu arada ben friendfeed'i ayıp bi site sandım uzun bir süre boyunca. Hani ihtiyacınız olan bir programın deneme sürümünü indirmek için falan girdiğiniz bazı sitelerde önünüze pat diye a.d-u.l-t friend finder tarzı sitelerin reklamları çıkar ya. Onun gibi bir site sanırdım friendfeed'i de. Neden uzun bi süre böyle bir gaflet içindeydim, hiç fikrim yok. Gerçi hala açıp bakmışlığım yoktur friendfeed'e.

Siteleri geçtim, artı Msn de olay içinde kendine daha güzel bir yer edinme çabasında. Msn beni mecbur bırakınca son sürümünü indirdim geçen hafta mı ne. Baktım artık Msn de kendini ifşa etmek için kişisel iletinin yeterli olmadığına kanaat getirerek yeni aparatlar eklemiş bu konuyla ilgili. Kim ne zaman yeni profil resmi ekledi, kim ne zaman kiminle arkadaş oldu falan.

Tamam, bu tip sitelerin hemen hepsinde gizliliğe yönelik ayarlar yeterli seviyede. Kime neyi göstermek istediğine, kimin nesini görmeyi istediğine göre düzenleyebiliyor insanlar bu ayarları.

Karşı değilim böyle şeylere. Hatta "facebook'um yok" diyen insanların çoğunun facebook hesabına sahip olmamanın bir meziyet olduğuna inanarak bununla prim yapmaya çalışan insanlar olduğunu düşünürüm. İstisnaları illa ki vardır.

Ama mesela blog kimi insan için kendini ifade etme, kimisi için de şimdiki zamandan geleceğe bir şeyler saklama misyonunu yüklenirken twitter tipi siteler -istisnaları hariç tutarsak- insanlar için daha çok caka satma, ilgiye olan ihtiyacını dolaylı yoldan belirtme aparatları gibi benim gözümde.

Karşı olmasam da, insanların kendilerini her an ifşa edebiliyor olması sıkıcı olmaya başladı biraz.

Yakında öyle bir hal alacak ki bu iş, Msn'de arkadaşınıza sorduğunuz "Napıyorsun?" sorusuna cevaben gelen "Çorba yapıyorum" cümlesinin ardından bir de Msn tarafından otomatik olarak yazılmış (Yalan, o daha iki yumurta kırmayı beceremez) mesajı gelecek.


Asıl korkum odur benim.

4 yorum:

pdd dedi ki...

ama ifşa dediğin böyle olur.

.pdd:
*an itibariyle anneme çorba yapma çabasındayım mutfak odam arası :D
Corpse:
*ahah kolay gelsin
*çorba yapıyor olman bana ilham verdi
.pdd:
*ne ilhamıymış o ? (:
Corpse:
*http://b-u-r-o.blogspot.com/2009/10/global-ifsa.html
*aslında sadece örnege ilham verdin desek daha doğru olur. örnek yani, kişisel almayınız: )
.pdd:
*lksdflşsdkşlfs

ki tek amacım da pc başında duramadığımı belirtmekti yani hani konuşmasal açıdan filan. cıkcıkcık (: ayrıca gaaaayet yumurta kırabiliyorum, onu da hiç üstüme alınmadım yani. hıh.

pudra dedi ki...

her deşifrenin dozunda olması gerekiyor. twitter olayına girmiştim sonra kendimi ilgi çeken bir şeyler yazmak için kasarken yakaladım ve kapadım hesabı.f.f daha farklı iyi ama sadece paylaşım için kullanırsan çok iyi. facebookta biraz insanları rahatsız ediyor gibi oluyorsun herpaylaşımda. friendfeed ise zaten paylaşım olduğu için insanlar bir şey diyemiyorum.facebookta hayatına dair her gelişmeyi paylaşan arkadaşlarımdan tiksindiğim doğrudur.

pudra dedi ki...

3g muhabbeti ile alakalı bir şey söylemek istiyorum bir de nokianın reklamıydı galiba panoları süsleyen;

ahmet şimdi kumsal

böyle yazmak istiyorsan 3g al vs vs

ya ben kumsala kafa dinlemek için gidiyorum.kafa dinlemeyi halka arz etmek kafa dinleme isteğinin tam zıttı birşey değil midir nedir bu manyaklık?

anneeeee bittiiii bildirimindeki zorunluluğun olduğu dönemlere dönmek istiyorum.teknoloji o vakit daha faydalıydı.

Buro dedi ki...

pdd; sorarım ben sana. Ayrıca hamaratlığınıza hiç laf etmemiştim: )

pudra; facebook statüsüne "@solar beach" yazınca sosyetenin bir parçası olduğunu sanan hanım kızlarımız, playboy olduğunu sanan delikanlılarımız olabileceğini düşünürsek hedef kitlesine ulaşıyor aslında reklam.

Neyse ki kumsalda akdeniz akşamları çalan delikanlıyı evlerinden görüntülü arama vasıtasıyla izleyen kızlar temalı bir reklam yapmak akıllarına gelmedi henüz.