20100406

Kontrolsüz Deney

Bir kaç hafta önce anladığımız üzere ben Rufus'a vermem gerekenin neredeyse iki katı mama veriyormuşum. Çünkü göz kararı veriyorum mamayı hep, gramaj hesabı falan yok. Ev hanımı olsam, güne gelip tarif soran diğer hanımlara kesin "göz kararı tuz, göz kararı un" falan diye tarif veririm, o kadar göz kararcıyım.

Rufus havai fişeğinin o kadar mamaya karşın hala tombak kedi kıvamında olmaması beni düşündürdü tabi. Sonra "arpası fazla gelmek" deyimi geldi aklıma, ve Rufus'un rahatsızlık verecek derecede yaramaz olmasını fazla mama yemesine bağladım. O kadar enerjiyi bir şekilde dışarı atması gerekiyordu sonuçta.

Gerçi Birce dalga geçti bu çıkarımımla, ama olsun. Yılmayıp Rufus ile ilgili kontrollü bir deney gerçekleştirmeye karar verdim. Hayvanseverler falan okursa kızmasın hayvan üzerinde deney yapıyorum diye. Sadece gereğinden fazla verdiğim mamayı azaltıp sonuçları gözlemliyorum.

Kontrollü deney demek yanlış aslında, olay sadece mama miktarını değiştirip Rufus'u sabit tutmaktan ibaret. Tabi teoride sabit tutmak, yoksa Rufus'un sabit kalacağı en fazla otuz saniye falan.

Gayet makul olarak, Rufus'a verdiğim mamayı -yine göz kararı, ancak bu kez orantı kurarak- aç kalmayacağı kadar azalttıktan sonra Rufus'un daha bi sakinleştiğini gözlemledim.


Ben uyurken ayağımı ısırmak yerine ısırmak için yatağımın başında uyanmamı bekliyor artık.

4 yorum:

Npuella dedi ki...

boyle bir olay var aslinda. bizim kedide fazla yiyince cosuyor, bir de mamadan mamaya gore de degisiyor hiperaktiflik seviyesi...kolay gelsin!

Buro dedi ki...

Teşekkürler. Değişik marka mamalar denemedim, o da farkettiriyor olabilir dediğin gibi. Düzgün bir mamaya başlamak lazım zaten de, başlayamadık bir türlü

ipek dedi ki...

Sakın whiskas deneme, onda takılır kalırsın. Tadını alınca bırakmıyorlar. Bir de kabı hep dolu olmasın, o zaman da bitirinceye kadar yemeye çalışıyor.

Buro dedi ki...

Mama kabını dolu tutmuyorum hiç ama ne yazık ki whiskas yiyor çoğunlukla. Arada le chat mıdır nedir, ondan veriyorum. Onu da yadırgamıyor. Ama hep sağlıksızmış işte bunlar (kaynak: Altay, 2009). Adam gibi bir mamaya geçmeye çalışmak lazım.

Baktım başka mama yemiyor, mamanın üzerine kahve damlatıcam valla. Kedimin kahve bağımlılığına güveniyorum olası bir problemde.