20110120

Aşk-ı Memnu Ezikliği

Geçen yıla "damgasını vuran" dizi Aşk-ı Memnu'yu herkesin bildiğini varsayarak yazdığım bir kaç paragraf olacak bu.

Türk televizyonlarında yayınlanan bilimum dandik diziyi izleme konusunda ihtisas yapmış, hatta yakında yayınlanmaya başlayacak Hayatım Dizi adlı yarışmaya bile katılmayı düşünmüş biri olarak haftaiçi akşamlarını dolduracak dizi arayışımın çarşamba akşamları için kazanını üç haftadır Muhteşem Yüzyıl adlı dizi oluyor.

Dizi eşek yüküyle tepki aldı, aldığı tepkiler umrumda olmadı o ayrı falan da, dizinin -şimdilik-sultanı, Aşk-ı Memnu'nun Peyker kişisine takıldı gözüm geçen hafta. Ulan, dedim. Kadının her oynadığı rol ezik. Yazık. Öte yandan dizinin Firdevs'i valide sultan. Yine aynı triplerde.

Sonra bugün -hangisi olduğunu hatırlamadığım- bir kanalda yeni bir dizinin fragmanlarına rasgeldim. Dizinin adı da "Adını bilmemne koydum" şeklinde bir şeydi. Bir baktım, Aşk-ı Memnu'nun bir diğer eziği, Behlül'ün aslında Bihter'le tıkırdadığını gözüyle görmeyene kadar anlamayacak kadar ezik olan Nihal (Nihan mıydı lan?) oynuyor dizide. Baktım, yine ezik bir karakterde. Gerçi dizinin ilerleyen bölümlerinde imparatoriçe olur o karakter kesin.

Onu gördükten sonra düşündüm Aşk-ı Memnu'nun bir ezik karakter laneti olduğunu. Orada ezik karakter oynayan sonra rol aldığı dizilerde de ezik bir karakter oynuyor.

Mesela dünya eziği Beşir bundan sonra bir dizide oynasa en fazla Flash TV ya da muadili bir kanalda, sabaha karşı yayınlanan bir dizide en silik karakteri oynar muhtemelen.

Aman diyim Beşir, sen öksürmeye devam et ama bir dizide oynama.

2 yorum:

bellatrix dedi ki...

görmemiş olabileceğini düşünerek:

http://kavanozdakikz.tumblr.com/post/2795332768/bunu-edebiyat-s-nav-ma-cal-s-rken-gordum-ve

:)

Buro dedi ki...

hahah sağol. Güldüm ben de sabah sabah.